Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reakční doba osob ovlivněných alkoholem
Ohera, Adam ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reakční doby osob ovlivněných alkoholem. Práce je rozčleněna na dvě stěžejní části, první část je zaměřena na rešerši současného stavu a předkládá teoretická východiska související s tématem této diplomové práce. Druhá část představuje a popisuje realizovaný experiment související se zjišťováním reakčních dob osob pod vlivem alkoholu a následné vyhodnocení výsledků těchto provedených měření.
Analýza reakční doby řidiče při ovlivnění vybranými rušivými podněty
Černohorská, Magda ; Semela, Marek (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá analýzou vlivu konzumace potravin na prodloužení reakční doby řidiče. Je zde popsán úvod do problematiky konzumace potravin v průběhu jízdy, prvky ovlivňující výkon řidiče. Dále se práce zabývá specifikací činností rozptylujících řidiče, zahraničními výzkumy a studiemi s rozptylujícími podněty. Praktická část diplomové práce se věnuje realizaci jízdních zkoušek v běžném provozu se zvoleným výběrem řidičů dané věkové kategorie. Vyhodnocení jejich reakčních dob při jízdě bez rozptylování a s rozptylováním právě konzumací potravin. Získaná data jsou zhodnocena v závěru, kde jen potvrzují závažnost prodloužení reakční doby při občerstvování se během jízdy.
Testování ochrany transformátoru
Judas, Jan ; Těžký, Jiří (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo chránění transformátoru, konkrétně pak rozdílová ochrana transformátoru, její princip funkce, stabilizace a vypínací charakteristika. Byl navrhnut způsob měření vypínací charakteristiky ochrany SPAD 346 C od firmy ABB. K měření bylo použito testovací zařízení TZO3, které bylo stejně jako testovaná ochrana nastavováno počítačem, do kterého byli také následně ukládány výsledky jednotlivých měření. Testování bylo provedeno zkouškou typu „TREND“ pro tři různá nastavení vypínací charakteristiky ochrany a zároveň bylo každé nastavení proměřeno pro dvě různé strmosti trendové zkoušky. Byly nastaveny dvě mezní vypínací charakteristiky a třetí charakteristika byla nastavena přibližně doprostřed mezi dvě mezní nastavení. Byl ukázán výpočet chyby měření. A protože byly použity dvě strmosti trendové zkoušky, byl také proveden přibližný výpočet reakční doby ochrany. Všechny naměřené a vypočtené hodnoty byly vyneseny do grafů, z kterých byl vidět rozdíl v jednotlivých měřeních. Také byly vysvětleny a spočítány možnosti eliminace nárůstu proudu během reakční doby ochrany při strmějším růstu trendové zkoušky.
Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu
Bilík, Tomáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá reakční dobou řidičů v podmínkách reálného silničního provozu. V rámci analýzy současného stavu poznání je uveden rozbor problematiky reakčních dob, zejména se jedná o různé definování pojmu reakční doba, členění na jednotlivé fáze, vymezení vybraných metod měření a poznatků z prací jiných autorů. Na základě analýzy současného stavu byl autorem této práce navržen a realizován experiment za účelem zjištění reakčních dob řidičů při různých dopravních situacích v podmínkách běžného silničního provozu. Data získána v průběhu experimentu byla vyhodnocena na základě různých dopravních situací a různých časových odstupů.
Vliv konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce na chování řidiče
Šusta, Radek ; Ptáček, Petr (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je výsledkem rešerše současného stavu v dané problematice a měřením reakcí řidičů a jejich chování pomocí zařízení eyetracker, během doby, kdy projížděli přes přechody pro chodce, na nichž přecházel chodec. Předmětem měření bylo posouzení konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce a jeho následný vliv na reakce řidičů a jejich chování.
Analýza vlivu používání technických zařízení řidičem na reakční dobu
Kubánek, Ondřej ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vlivu používání technických zařízení řidičem na reakční dobu. Jsou zde popsány zákonné požadavky na používání technických zařízení řidičem ve vozidle. Rozebrány typy používaných technických zařízení řidiči a především probrána problematika reakční doby řidičů. Jsou posouzeny vlivy působící na reakční dobu, způsoby měření reakční doby a typy reakčních dob. Jsou rozebrány starší výzkumy z počátků měření reakčních dob až po nejnovější výzkumy, zabývající se měřením reakčních dob při používání mobilního telefonu. Praktická část práce je věnována provedení jízdních zkoušek na vybraném vzorku řidičů a vyhodnocení jejich reakčních dob při běžné jízdě a při telefonování. Naměřená a vyhodnocená data jsou okomentována s ohledem na přínos ve znalecké činnosti oboru doprava.
Terapeutická hra pro měření reakční doby s využitím platformy BITalino
Veselá, Cindy ; Mézl, Martin (oponent) ; Hesko, Branislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snímáním elektromyografického signálu a detekcí svalové aktivity v reálném čase za účelem měření reakční doby. Pro motivaci pacientů byla navržena a implementována terapeutická závodní hra ovladatelná svalovou aktivitou. V práci byly pro detekci svalové aktivity zrealizovány tři různé metody, přičemž nejpřesnější výsledky dosahuje navržená neuronová síť s hierarchií U-Net, jež klasifikuje vzorky EMG signálu do dvou kategorií – klidové úseky a úseky reprezentující svalovou aktivitu. Přesnost klasifikace signálu touto metodou je 97 %. Následně byly zkoumány rozdíly reakčních dob mezi skupinami probandů, při různých podnětech a také zlepšení reakčních časů v průběhu hraní hry.
Analýza chování řidiče při řešení situací spojených s přecházením chodců přes vozovku
Maxera, Pavel ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Kledus, Robert (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou chování řidiče při řešení situací, spojených s přecházením chodců přes vozovku, a to po různě stavebně řešených přechodech pro chodce za různých podmínek. Práce prohlubuje poznání o vlivu lidského faktoru na vznik dopravní nehody vozidla s chodcem a doplňuje tak poznatky pro potřeby analýzy dopravních nehod, zejména při řešení předstřetové fáze a při řešení možností zabránění střetu účastníky nehody. V práci je podrobně pojednáno o chování řidiče a různých modelech chování, pozornost je věnována také zrakovému vnímání, procesu zpracování informací, jednání řidiče a reakční době. V rámci řešení této dizertační práce byly navrženy a realizovány vhodné typy experimentů, kdy na základě provedených měření byla nalezena metoda zpracování a vyhodnocení dat o chování řidičů a současně byl získán významnější soubor dat pro podrobnou analýzu chování řidičů při různých jízdních situacích. Posuzované veličiny o chování řidičů byly analyzovány z hlediska nebezpečnosti jízdních situací. Pro tyto účely byly v práci vymezeny kategorie nebezpečnosti jízdních situací (situace zcela bezpečné, se zvýšeným nebezpečím, nebezpečné a kritické), do kterých byly následně zařazeny analyzované jízdní situace. Pro umožnění kvantifikace tohoto zařazení situací do kategorií nebezpečnosti byl vymezen tzv. koeficient nebezpečnosti K. Z provedené podrobné analýzy získaných dat byly stanoveny mezní hodnoty tohoto koeficientu a tyto následně verifikovány pomocí údajů z řešení reálných dopravních nehod. Současně byla analýzou ověřena vhodnost užití tohoto koeficientu nebezpečnosti při analýze dopravních nehod, zejména pro detailní posouzení možností zabránění střetu.
Bezpečnostní charakteristiky řidičů seniorů z pohledu bezpečnosti silničního provozu
Lukesová, Dominika ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyhodnocení stávajících postupů a zpřesnění posuzování vlivu stáří na dopad na dopravní nehody. V teoretické části jsou popsány řidiči senioři, nehodovost seniorů a snížená výkonnost řízení ovlivněná věkem. Praktická část představuje kazuistiku nehod seniorů, měření reakční doby a vyhodnocení výsledků těchto měření. Dále jsou vypracovány návrhy jistých opatření pro seniory, které by mohly snížit riziko vzniku nehod.
Kontrola situace za vozidlem
Perničková, Tereza ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou kontroly situace za vozidlem. V rámci teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o dopravním systému, reakční době a jejích jednotlivých fázích, včetně faktorů, které reakční dobu ovlivňují a možné metody jejího měření. Dále je uvedena problematika výhledu z vozidla a pravidla bezpečné jízdy. Vysvětleno je měření změny směru pohledu pomocí eyetrackingu, typy těchto zařízení a metody vizualizace dat získaných ze záznamů. V analytické části jsou čerpána data z pořízených videozáznamů jízd v reálném silničním provozu. Je uvedena zkušební trasa, testovací zařízení, zkušební vozidlo a informace k testovaným řidičům. Ze získaných dat byla vyhodnocena četnost a délka jednotlivých složek pohledů do zpětných zrcátek v závislosti na vybraném zpětném zrcátku i celková doba, kterou řidiči věnovali pohledu do zrcátek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.